Doorgaan naar hoofdcontent

Wachten

Lieve mensen,

Het hartonderzoek van Koos afgelopen maandag was positief. De conditie van het hart is goed. Nu leek dit de laatste hobbel, maar tijdens het gesprek eind vorige week bleek dat de grootte van de tumoren ook belangrijk zijn. Er moeten 4 biopten genomen worden van tumoren die onder het huidoppervlak liggen. Waar ze goed bij kunnen. Het was twijfelachtig of Koos zijn oppervlakkige tumoren groot genoeg zijn, in ieder geval om aan het onderzoek deel te nemen. Morgen krijgt Koos een nieuwe CT-scan, omdat de vorige ietwat bewogen was. Voor het onderzoek moeten ze de tumoren exact kunnen meten en daarom opnieuw de scan. De arts belde vandaag dat het eerste infuus ingepland staat voor dinsdag. Onder enig voorbehoud dat alle voorbereidingen dan afgerond zijn.

Koos heeft ondertussen het werkwoord 'wachten' opnieuw betekenis gegeven en omgedoopt tot 'rusten'. Je kunt wachten op uitslagen, voortgangen, in wachtkamers, in de file. Wachten maakt ons nog wel eens onrustig. Wanneer ben ik nu aan de beurt? Zijn ze mij soms vergeten? Ik ben het zat, heb wel wat beters te doen. Hup, hup. Maar wat als je je wachttijd benut om te rusten, even te zitten, wat te lezen, te overdenken of juist niet te denken, te zingen of wat dan ook? Wachten kan dan een kostbaar moment worden. Tegenwoordig heb ik een schriftje in mijn tas met als titel 'Amazing idea's'. Dit schriftje raakt gevuld met gedachten, tips (over bijvoorbeeld voeding), inspirerende teksten. Handig om open te slaan als ik weer eens aan het wachten ben!

Hartelijke groet,
Koos en Charlotte

Reacties

Populaire posts van deze blog