Doorgaan naar hoofdcontent

Work in progress

Inmiddels zijn we ruim twee weken verder na de eerste kuren. Twee jaar geleden startte Koos ook met een immuuntherapie (Pembro). Hij heeft dit medicijn anderhalf jaar gebruikt, zonder noemenswaardige bijwerkingen. Deze keer krijgt Koos twee broertjes van Pembro, namelijk Nivo en Ipi. En eigenlijk zijn we heel blij en tevreden met wat het teweeg brengt bij Koos. De eerste dagen was het schakelen en dat was pittig voor zijn lichaam. Nu merkt Koos dat hij zich beter voelt dan het afgelopen half jaar met de eiwitremmers. Een bijzondere gewaarwording. Je zou bijna vergeten dat de situatie ernstiger is dan een half jaar geleden. Maar het is eigenlijk ook best lekker om de ernst van de situatie af en toe te vergeten...

Ik probeer mij regelmatig in Koos zijn situatie te plaatsen. Hondsmoe wakker worden en toch je bed uitkomen en opstaan voor een nieuwe dag. Gebrek aan focus en concentratievermogen en toch praktische zaken in en om huis regelen. Continue een zeurderige pijn in je buik, maar toch meedoen met het gezin. Respect.
Ik ben heel dankbaar en blij dat we het ondanks alles fijn hebben met elkaar. En genoeg lol maken. Volgende week ontvangt Koos voor de tweede keer een infusie van Nivo en Ipi. In mei, na vier infusies, zal zichtbaar zijn wat de medicatie doet voor Koos zijn lichaam. Work in progress...
We hopen en bidden!


Reacties

  1. Ik bid met jullie mee. Diep en diep respect voor jullie allebei..... Wat een Liefde mogen jullie via de blogs uitstralen.....Alle Kracht, Troost en steun toegewenst die jullie zo hard nodig hebben...... Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We bidden hier in Nijkerk ook voor jullie
    Heel veel kracht toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Charlotte,
    Ik kwam jullie verhaal tegen via een link van Thérèse op fb. Mijn gedachten zijn bij jullie en ik wens je veel sterkte om op die manier door te gaan waarop jullie bezig zijn.
    Het is indrukwekkend hoe jullie met de situatie omgaan.
    Veel liefs uit Bonn, Angelika Angerer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Koos en Charlotte.
    Ik kwam jullie verhaal tegen op FB en daar ben ik erg van geschrokken. Al zoveel jaar in een moeilijke strijd als gezin! Wat heftig. Wij wensen jullie alle kracht toe om deze ziekte aan te gaan en bidden mee voor goed nieuws voor jullie.
    Liefs Wendy (moeder Julian)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog